SuperGros skifter navn til Dagrofa Logistik

Dagrofa justerer koncernstrategien og fokuserer udelukkende på detail fremadrettet. Væksten i koncernen skal accelereres. Planen er en kraftig investering i detail, hvilket skal komme købmændene og kæderne MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand og Let-Køb til gode.

”Vi er allerede nu lykkes på flere områder. Forbrugerne har taget rigtig godt imod vores nye fødevaremarked MENY, og KIWI er en af de hurtigst voksende discount kæder i landet. Så vi er i vækst. Vi ønsker at accelerere den vækst og sætter nu fuld fokus på detail”, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

Dagrofa vil derfor investere kraftigt i detail både her og nu og på længere sigt. Det er især butikskoncepter, nye butikker og moderniseringer, der skal investeres i, og så vil Dagrofa styrke baglandet på bl.a. indkøb, IT og HR.

”Vi er fast besluttet på at vinde detail. Så nu skruer vi op for blusset og stiller fuldstændig skarpt på vores kæder og justerer og investerer, hvor det er nødvendigt, for at vinde markedet”, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

Fokuseringen på detail kommer bl.a. til at betyde, at Pisiffik på Grønland får nye ejere fra nytår. NorgesGruppen og KFI, der i forvejen er de største ejere i Dagrofa, overtager ejerskabet i Grønland. Næste skridt i planen bliver at finde en ny ejer til FoodService Danmark, hvilket kommer til at ske i en styret proces fra næste år, hvor forretningen udskilles fra Dagrofa.

”Vi kunne sagtens fortsætte med den strategi, vi har i dag. Men vi ønsker at accelere vores vækst inden for detail og har derfor besluttet udelukkende at fokusere på dette i fremtiden. Derfor vil nye ejere af både Pisiffik og FoodService Danmark være bedre egnede til at udvikle disse selskaber”, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

Dagrofa vil i forbindelse med den nye strategi justere koncernledelsen, idet direktøren for FoodService Danmark, Henrik Clausen, udtræder af koncernledelsen den 1. oktober i år.

”Hele organisationen skal nu spores 100 procent ind på detail, og det kan betyde nogle ændringer for at få det optimale fokus. Helt præcist hvad det kommer til at indeholde, arbejder vi videre med nu. Den nye strategi er trods alt en beslutning, vi lige har vedtaget i bestyrelsen”, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

I den forbindelse får SuperGros, der er Dagrofas logistik- og grossistselskab nyt navn. Fremadrettet kommer det til at hedde Dagrofa Logistik.

”Det er ikke kun vigtigt for os at spille som et samlet hold, men også at fremstå som et. Derfor skifter SuperGros nu navn til Dagrofa Logistik”, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

By using our website you implicitly accept the usage of cookies. more info

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk